![]()  | 
![]()  | 
![]()  | 
![]()  | 
![]()  | 
![]()  | 
Technický popis - 
Jednomístný, jednomotorový, vzpěrový jedenapůlplošník. Celodřevěná 
kostra křídel potažena plátnem, trup smíšené stavby, potah ke kabině hliníkové plechy, dále plátno.
Rotační motor poháněl dvoulistou vrtuli. Podvozek pevný, záďový, s ostruhou. 
Barevné provedení - Nieuport č. 1359 byl celý světlešedý, disky kol mpravděpodobně bílé.
Výsostné znaky - ruské kokardy - byly na dolní straně holního křídla a na obou stranách 
horního křídla,SOP i VOP. To bylo u ruských a bolševických nieuportů dosti časté.  Stroj č. 1940
byl původně asi také šedý, později byly horní a bočná plochy kromě plechů na přídi přetřeny 
hnědou barvou. Vývoj výsostného označení je u tohoto stroje dost složitý. Ve zkratce - původně 
ruské kokardy, Později stroj dostal pruh červené a bílé na SOP. Další fází bylo postupné 
přetírání ruských kokard a označení letounu dvouvarevným pruhem na spodním křídle a bílým, 
možná i červeným pruhem na horním křídle.   
 
| ZÁKLADNÍ     TTD | |
| 
 Rozpětí  | 
 8,03 m  | 
| 
 Délka  | 
 5,80 m  | 
| 
 Nosná plocha  | 
 14,75 m2  | 
| 
 Hmotnost prázdná  | 
 kg  | 
| 
 Motor  | 
 Rhone 9C - 59 kW  | 
| 
 Maximální rychlost  | 
 cca 170 km/h  | 
| 
 Dolet  | 
 km  | 
| 
 Dostup  | 
 m  | 
| 
 Stoupavost  | 
 m/s  | 
| 
 Výzbroj  | 
 1 x Vickers 7,7 mm  | 
| MODELY 1:72 | ||||
| firma | název | provedení | doba vzniku | poznámka | 
| dají se sehnat převážně resinové modely verzí 21 a 23. Podle mne však je snadnější cestou provést úpravy některého vstříkovaného modelu Nieuportu 17 za využití dílů Nieuportu 11 od firmy Toko | PODKLADY | |||
|---|---|---|---|---|
| Československé Nieuporty | Z. Čejka | foto, text, bokorysy | ||