AERO A-20

A-20, jediné mně dostupné foto

V roce 1923, kdy již bylo jasné, že žádné další objednávky na celkem úspěšný typ A-18 již nepřijdou, postavila Aerovka nový stíhací prototyp. Do draku mírně zvětšené a zesílené "osmnáctky" byl zabudován nový standartní motor čs. letectva HS 8Fb o výkonu 300 koní. Stroj se zúčastnil prvního kola spolu s konkurenčními typy BH-8 a Š-7, ale jak už jistě víte ze stránek ostatních účastníků soutěže, žádný z nich se nestavěl v sérii. Nejhůře dopadlo právě A-20, které se nedočkalo žádného pokračovatele.

Technický popis - jednomístný, jednomotorový, vzpěrový dvouplošník. Kostra trupu kovová z duralových trubek, potažená plátnem kromě hliníkové kapotáže motoru. Křídla dřevěná, taktéž potažena plátnem. Řadový motor, dvoulistá, dřevěná vrtule. Podvozek pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - letoun má na snímku viditelně standartní kamufláž okr, hnědá, zelená/hliník, praporové znaky na obvyklých místech, co více k tomu říci?

ZÁKLADNÍ     TTD

Rozpětí

8,40 m

Délka

7,00 m

Nosná plocha

19,20 m2

Hmotnost prázdná

783 kg

Motor

B.D. Perun I - 131 kW

Maximální rychlost

185 km/h

Dolet

380 km ?

Dostup

5 600 m

Stoupavost

2,2 m/s

Výzbroj

0


MODELY 1:72
firmanázevprovedenídoba vzniku poznámka
není mi znám žádný model tohoto letounu
PODKLADY
Čs. letadla IV. Němečekfoto, text, výkres

Zpět na výběr typů

Zpět na hlavní stránku