![]()  | 
 
 | 
Po havárii prototypu BH-6 byl během pár měsíců postaven jako náhrada stroj BH-8. Byl trochu menší než BH-6, ale zachovával její koncepci i znaky konstrukce BH. Nová Avie byla zalétána 5. září 1923. To byla obdivuhodná rychlost vytvoření projektu a postavení prototypu netrvalo více jak tři měsíce! A dalším příkladem pracovitosti našich předků je fakt, že porovnávací zkoušky s prototypy Letov Š-7 a Aero A-20 se konaly na silvestra téhož roku. Prototyp BH-8 byl vyhodnocen jako nejlepší a tak jej vojáci, sice až v červnu 1924, ale přesto objednali v počtu 24 kusů. Požadovali však některé změny, a po jejich zapracování tak vznikl vlastně další typ, Avia BH-17.
Technický popis - Jednomístný, jednomotorový, vzpěrový dvouplošník. Dřevěná kostra trupu potažena překližkou, Dřevěná kostra křídla k druhému nosníku taktéž potažena překližkou, jako celek plátnem.  Řadový motor, dvoulistá, dřevěná vrtule.  Podvozek samozřejmě pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - letoun obdržel klasickou tříbarevnou kamufláž té doby hnědá/okr/zelená/hliník. Praporové výsostné znaky na křídle a směrovce. 
| ZÁKLADNÍ     TTD | |
| 
 Rozpětí  | 
 9,48 m  | 
| 
 Délka  | 
 6,49 m  | 
| 
 Nosná plocha  | 
 22,11 m2  | 
| 
 Hmotnost prázdná  | 
 843 (838) kg  | 
| 
 Motor  | 
 Škoda HS 8Fb - 221 kW  | 
| 
 Maximální rychlost  | 
 222 km/h  | 
| 
 Dolet  | 
 450 km (400)  | 
| 
 Dostup  | 
 8 000 m (7000)  | 
| 
 Stoupavost  | 
 5,6 m/s  | 
| 
 Výzbroj  | 
  pouze předpokládaná   | 
| MODELY 1:72 | ||||
| firma | název | provedení | doba vzniku | poznámka | 
| není mi znám žádný model | v rubrice malé letectvo v LK jsou zveřejněny podklady pro "šílenou" konverzi či spíše scratchbuilt za použití Avie BH-21 od KoPro | PODKLADY | ||
|---|---|---|---|---|
| Čs. letadla I | V. Němeček | text | ||
| LK 12/1984 | malé letectvo | text, foto, výkres, popis zbarvení | ||