Letov Š-7

Š-7a Š-7a

Po zavedení motoru HS 8Fb jakožto standartního motoru čs. letectva v polovině 20. let vznikl samozřejmě požadavek na stínačku poháněnou tímto motorem. O její konstrukci se pokusily všechny tři tehdejší letecké továrny. Avia dospěla přes typy BH-6BH-8BH-17  k slavné BH-21, Aero prototypem A-20 navázalo na typ A-18 a Letov připravil právě prototyp Š-7. Původně měl stroj čelní chladič a la Š-4, z jehož konstrukce také vycházel, aby posléze dostal klasický chladič pod trup. V tomto provedení byl značen nadále Š-7a. Konstruktér Šmolík použil při konstrukci opět ve větší míře dural a tak kromě trupu byly již i některé části křídla z tohoto materiálu. Nicméně v sérii se typ nestavěl a posloužil jen k nasbírání zkušeností.

Technický popis - Jednomístný, jednomotorový, vzpěrový dvouplošník. Kostra křídel dřevěná s některými duralovými částmi, trupu a OP již kovové. Potah plátěný až na několik kovových krycích plechů. Řadový motor, dvoulistá, dřevěná vrtule. Podvozek pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - Letov Š-7 dostal tříbarevnou kamufláž hnědá,okr,zelená/hliník. Krycí plechy motoru zýstaly nenatřeny. Na SOP a křídlech praporové výsostné znaky.

ZÁKLADNÍ     TTD

Rozpětí

9,30 m

Délka

6,97 m

Nosná plocha

22,15 m2

Hmotnost prázdná

763 kg

Motor

HS 8Fb - 220 kW

Maximální rychlost

235 km/h

Dolet

580 km

Dostup

8 000 m

Stoupavost

6,1 m/s

Výzbroj

???

MODELY 1:72
firmanázevprovedenídoba vzniku poznámka
zatím jsem neviděl žádný model tohoto stroje 
PODKLADY
Čs. letadla IV. Němečekfoto, text
Čs. letectvo 1918-1924J.Rajlich, J.Sehnalfoto, text, bokorys

Zpět na výběr typů

Zpět na hlavní stránku