Letov Š-25

Š-25 Š-25

     V roce 1930 zkonstruoval a v červenci zalétal Letov cvičný pokračovací stroj Š-25. Vznikl na základě soutěže vypsané MNO na dodávky stroje této kategorie za použití motoru HS 8Fb. Přes své dobré letové vlastnosti, stabilitu a velmi krátký start i přistání v soutěži nakonec zvítězila konkurenční Praga BH-41. Letov Š-25 tak byl postaven jen ve třech kusech. Místo něj se v továrně Letov pak na základě smlouvy s Pragou vyráběla právě série BH-41.

Technický popis - dvoumístný, jednomotorový, vzpěrový dvouplošník.Kovová kostra trupu i křídel potažena převážně plátnem, na přídi i plechy. Řadový motor, dvoulistá, dřevěná vrtule. Podvozek pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - letoun měl nejspíš standartní nátěr v kombinaci khaki/hliník. Na SOP výsostné znaky, není důvod, aby nebyly i na křídlech ve standartní pozici, ale z dostupných fotografií to nelze potvrdit.

ZÁKLADNÍ     TTD

Rozpětí

11,35 m

Délka

9,45 m

Nosná plocha

19,80 m2

Hmotnost prázdná

960 kg

Motor

Škoda HS 8Fb - 220 kW

Maximální rychlost

197 km/h

Dolet

600 km

Dostup

4 700 m

Stoupavost

2,6 m/s

Výzbroj

0

MODELY 1:72
firmanázevprovedenídoba vzniku poznámka
není mi znám žádný model tohoto typu
PODKLADY
Čs. letadla IV. Němečekfoto, text,

Zpět na výběr typů

Zpět na hlavní stránku