Letov Š-14

Š-14 již jako hornoplošník
     Tento další zkušební prototyp dvouplošníku poháněný standartním motorem HS 8Fb opět posloužil při sbírání zkušeností s konstrukcí moderního stíhacího stroje. Byl vlastně posledním stupněm na cestě k pozdějšímu sériovému Š-20. Vznikl v roce 1924 a ještě v témže roce se účastmil rychlostních závodů. Pro tuto příležitost jej firma upravila. Ze stroje se stal hornoplošník, ačkoliv původně došlo jen ke zkrácení rozpětí. V závodě byl třetí výkonem 246,44 km/h. Bohužel z dostupných pramenů o tomto stroji nevím nic víc.

Technický popis - Jednomístný, jednomotorový, polosamonosný dvouplošník, později hornoplošník (parasol). Kostra křídel dřevěná s některými duralovými částmi, trupu a OP již kovové. Potah plátěný až na několik kovových krycích plechů. Řadový motor, dvoulistá, dřevěná vrtule. Podvozek pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - S vyjímkou krycích plechů na přídi nesl Letov Š-14 na horních plochách tříbarevnou kamufláž tvořenou typickými barvami hnědá, khaki, okr. Pořadí a kombinace polí však byla "nepředpisová". Tuto variantu , kdy tmavší pruhy zelené a hnědé byly z obou stran obklopeny pruhy okrové v této době Letov často na svých prototypech používal. Na standartních pozicích nesl stroj výsostné znaky praporového typu. Při rychlostním závodě stroj již upravený na hornoplošník obdržel startovní číslo 3 na trup a spodní stranu křídla v barvě bílé, respektivě černé.

ZÁKLADNÍ     TTD pro hornoplošné provedení

Rozpětí

8,10 m

Délka

6,43 m

Nosná plocha

10,50 m2

Hmotnost prázdná

664 kg

Motor

HS 8Fb - 220 kW

Maximální rychlost

246 km/h

Dolet

495 km

Dostup

7 000 m

Stoupavost

4,5 m/s

Výzbroj

2 x Vickers 7,7 mm pevné


MODELY 1:72
firmanázevprovedenídoba vzniku poznámka
zatím jsem neviděl žádný model tohoto stroje 
PODKLADY
Čs. letadla IV. Němečekfoto, text

Zpět na výběr typů

Zpět na hlavní stránku