AVIA BH-26

BH-26 BH-26
BH-26 BH-26

     Tento stroj měl spojovat výhody shodné rychlosti jakou disponoval jednomístný stíhač s možností obrany zadní polosféry. Tedy něco jako těžký stíhací, popřípadě doprovodný stroj. Prototyp zalétaný 6. května 1926 měl klasický prvek konstrukce BH té doby, plochý trup, který nahrazoval kýlovou plochu kormidla. SOP pak tvořila pouze směrovka. Posléze byly ocasní plochy přebudovány na standartní provedení a to mělo být použito i u ostatních devíti sériových strojů. Vzhledem k počtu postavených strojů šlo zřejmě jen o pokusnou sérii k ověření této koncepce. Varianta nouzové výroby asi není moc věrohodná vzhledem k vytíženosti továrny výrobou BH-21 a 22. Ale to je jen můj odhad. Stroje prý byly po krátké době přeřazeny do učiliště, kde dosloužily. Více informací o tomto typu zatím nemám.

Technický popis - dvoumístný, jednomotorový, vzpěrový dvouplošník. Dřevěná kostra trupu i křídel částečně potažena překližkou, jako celek pak plátnem. Hvězdicový motor, dvoulistá, dřevěná vrtule. Podvozek samozřejmě pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - letouny měly standartní khaki kamufláž s obvykle umístěnými výsostnými znaky. Na těch několika málo známých snímcích stroje je na trupu vidět pouze bílý obdélník. Ten může být i na novém stroji bez lemu, případně pokud měl černý lem pak označoval příslušnost k VLU. Bohužel kvalita reprodukcí fotek mi toto neumožňuje objasnit.

ZÁKLADNÍ     TTD

Rozpětí

10,80 m

Délka

8,85 m

Nosná plocha

31,00 m2

Hmotnost prázdná

1030 kg

Motor

Walter "Jupiter" IV- 330 kW

Maximální rychlost

242 km/h

Dolet

530 km

Dostup

8 500 m

Stoupavost

4,1 m/s

Výzbroj

2x Vickers 7,7mm pevný
2x Lewis 7,7mm pohyblivý


MODELY 1:72
firmanázevprovedenídoba vzniku poznámka
není mi znám žádný model
PODKLADY
Čs. letadla IV. Němečekfoto, text,
Vzduch je naše mořeJ.Rajlich, J.Sehnalfoto, text

Zpět na výběr typů

Zpět na hlavní stránku