Prosinec 1919 |
|||
|---|---|---|---|
| útvar | počet | typ | dislokace |
| 1. letecká setnina | 4 | H-B C.I | Nitra |
| 2. letecká setnina | 10 | SPAD VII | Nitra |
| 3. letecká setnina | 9 | Salmson Sal 2A | Olomouc |
| 4. letecká setnina | 3 | Voisin Voi 10BNH-B C.I | Cheb |
| 5. letecká setnina | 5 | Breguet Bre XIV A | Praha |
| 6. letecká setnina | 6 | Salmson Sal 2A | Vajnory |
| 7. letecká setnina | 2 | H-B C.I | Užhorod |
| 2 | Phonix C.I | Užhorod | |
| 1 | L.V.G. C.VI | Užhorod | |
| Pilotní škola | 8 | H-B C.I | Cheb |
| 1 | SPAD VII | Cheb | |
| Letecké sklady | 32 | Salmson Sal 2A | Praha |
| 27 | SPAD VII a XIII | Praha | |
| Letecké dílny | 8 | H-B C.I | Olomouc |
| 3 | SPAD VII | Olomouc | |
| 1 | L.V.G. C.VI | Olomouc | |
| 1 | Breguet Bre XIV A | Olomouc | |
| 1 | Salmson Sal 2A | Olomouc | |
| 1 | Voisin Voi 10BNH-B C.I | Olomouc | |
| Celkem bylo v prosinci roku 1919 napočítáno 125 letounů. Otázkou je, kolik z nich bylo reálně využitelných alespoň jako cvičné a kolik bylo plně bojeschopných. Z rozmístění je jasně vidět, že většina perspektivních bojových strojů zatím procházela opravami a prohlídkami v leteckých dílnách či na ně teprve čekala. Je to i přirozené, vždyť přišly v rámci francouzského daru teprve nedávno a u většiny nebylo známo kolik toho má který letoun za sebou. | |||
| Takže bráno podle typů, byly stavy takovéto: | ||
|---|---|---|
| 41 | ks | SPAD VII a XIII |
| 48 | ks | Salmson Sal 2A |
| 4 | ks | Voisin Voi 10BN |
| 6 | ks | Breguet Bre 14A |
| 2 | ks | L.V.G. C.VI |
| 22 | ks | H-B C.I |
| 2 | ks | Phonix C.I |
1. únor 1921 |
||
|---|---|---|
| 44 | ks | SPAD VII |
| 2 | ks | SPAD XIII |
| 2 | ks | L.F.G. Rolland D.VIb |
| 1 | ks | Fokker D.VII |
| 47 | ks | Salmson Sal 2A |
| 12 | ks | Bre 14A |
| 3 | ks | Phonix C.I |
| 3 | ks | Rumpler C.VII Rubild |
| 3 | ks | L.V.G. C.VI |
| 3 | ks | Letov Š-1 |
| 27 | ks | H-B C.I |
| 18 | ks | H-B B.I |
| 13 | ks | Voisin Voi 10BN |
| 18 | ks | Ae-01 |
| 31 | ks | Albatros B.II |
| 1 | ks | Fokker B.II (učební pomůcka) |
| 22 | ks | Anatra Anasal |
| 1 | ks | Oeffag C.II |
| 1 | ks | D.F.W. B.I |
| 1 | ks | Aviatig C.I Berg (učební pomůcka) |
Květen 1923 |
|||
|---|---|---|---|
| letka/letecký pluk | počet | typ | dislokace |
| 31. stíhací/3. | 3 | Spad VII | Nitra |
| 6 | Spad XIII | ||
| 1 | Rumpler C.VII Rubild | ||
| 1 | Phonix C.I | ||
| 32. stíhací/1. | 3 | SPAD VII | Praha-Kbely |
| 8 | Spad XIII | ||
| 33. stíhací/2. | 7 | SPAD VII | Olomouc |
| 4 | Spad XIII | ||
| 1 | Albatros B.II | ||
| 34. stíhací/1. | 7 | SPAD VII | Praha-Kbely |
| 1 | Brandenburg C.I | ||
| 6 | Aero A-14 | ||
| 6 | Aero A-1 | ||
| 1. pozorovací/2. | 10 | Letov Š-2 | Olomouc |
| 2 | Salmson Sal 2A | ||
| 2 | Letov Š-10 | ||
| 1 | Anatra DS Anasal | ||
| 2. pozorovací/1. | 10 | Letov Š-2 | Praha-Kbely |
| 2 | Salmson Sal 2A | ||
| 2 | Letov Š-10 | ||
| 1 | Aero A-1 | ||
| 3. pozorovací/2. | 4 | Letov Š-2 | Olomouc |
| 1 | Letov Š-1 | ||
| 10 | Breguet Bre-14A | ||
| 5. pozorovací/3. | 2 | Letov Š-1 | Nitra |
| 2 | Letov Š-2 | ||
| 2 | Salmson Sal 2A | ||
| 1 | Aero A-1 | ||
| 6. pozorovací/3. | 6 | Letov Š-2 | Vajnory |
| 2 | Salmson Sal 2A | ||
| 2 | Letov Š-10 | ||
| 1 | Aero A-1 | ||
| 7. pozorovací/3. | 2 | Letov Š-2 | Košice |
| 3 | Salmson Sal 2A | ||
| 1 | SPAD VII | ||
| 8. pozorovací/3. | 6 | Letov Š-2 | Nitra |
| 2 | Salmson Sal 2A | ||
| ????????/1. V knize bohužel označení jednotky chybí. logicky by mělo jít o 4. pozorovací letku, ta však zřejmě vznikla až 1.1. 1924. Takže identita jednotky mi zůstává záhadou. | 1 | Letov Š-1 | Praha-Kbely |
| 1 | SPAD VII | ||
| 4 | Brandenburg C.I | ||
| 4 | Aero A-1 | ||
| 1 | Anatra DS Anasal | ||
| Letecká plukovní dílna/3. | 1 | Letov Š-2 | Nitra |
| 2 | Salmson Sal 2A | ||
| Letecký plukovní sklad/3. | 1 | Salmson Sal 2A | Nitra |
| Hlavní vzduchoplavecký sklad | 1 | Salmson Sal 2A | Olomouc |
| 1 | Brandenburg C.I | ||
| 6 | Anatra DS Anasal |
| letka/letecký pluk | počet | typ | dislokace |
| 31. stíhací/3. | 12 | Aero A-18 | Nitra |
| 1 | Avia BH-11 | ||
| 32. stíhací/1 | 6 | Letov Š-4 | Praha-Kbely |
| 33. stíhací/2 | -- | pouze zapůjčené letouny | Olomouc |
| 34. stíhací/1 | 1 | Aero A-12 | Praha-Kbely |
| 35. stíhací/2 | 8 | Letov Š-4 | Olomouc |
| 1. pozorovací/2 | 3 | Letov Š-1 | Olomouc |
| 4 | Aero A-12 | ||
| 2. pozorovací/1 | 6 | Aero A-12 | Praha-Kbely |
| 3. pozorovací/2 | 3 | Letov Š-2 | Olomouc |
| 9 | Bre-14A | ||
| 4. pozorovací/1 | 2 | Aero A-12 | Praha-Kbely |
| 8 | Aero A-15 | ||
| 5. pozorovací/3 | 8 | Aero A-12 | Nitra |
| 1 | Avia BH-11 | ||
| 6. pozorovací/3 | 7 | Letov Š-2 | Vajnory |
| 1 | Avia BH-11 | ||
| 7. pozorovací/3 | 8 | Letov Š-2 | Košice |
| 1 | Avia BH-11 | ||
| 8. pozorovací/3 | 8 | Aero A-12 | Nitra |
| 1 | Letov Š-2 | ||
| 1 | Avia BH-11 | ||
| 71. lehká bombardovací/1 | 9 | Letov Š-6 | Praha-Kbely |
| 81. těžká bombardovací/1 | 10 | Bre-16BN | Praha Kbely |
| Náhradní letka/1. | 3 | Letov Š-2 | Praha-Kbely |
| 2 | Aero A-12 | ||
| 4 | Avia BH-11 | ||
| Náhradní letka/2. | 1 | Aero A-15 | Olomouc |
| 2 | Aero A-12 | ||
| 2 | Letov Š-6 | ||
| 1 | Letov Š-2 | ||
| 4 | Avia BH-11 | ||
| Náhradní letka/3. | 1 | Aero A-15 | Nitra |
| 2 | Aero A-12 | ||
| Letecký plukovní park/3. | 2 | Letov Š-2 | Nitra |
| 2 | Aero A-12 | ||
| VLU Cheb | 8 | Aero A-15 | Cheb |
| 8 | Aero A-12 | ||
| 3 | Aero A-18 | ||
| 6 | Avia BH-3 | ||
| 2 | Letov Š-4 | ||
| 4 | Letov Š-2 | ||
| Hlavní letecké dílny | 5 | Letov Š-2 | Olomouc |
| 2 | Letov Š-4 | ||
| 1 | Avia BH-11 | ||
| 9 | Letov Š-1 | ||
| 2 | Aero A-18 | ||
| 1 | Aero A-15 | ||
| 2 | Bre-14 | ||
| Dalších 21 letounů bylo v přejímacím řízení či dokončováno v továrnách. | |||
|---|---|---|---|
| Vezmeme-li to opět podle typů: | ||
|---|---|---|
| 12 | ks | Letov Š-1 |
| 34 | ks | Letov Š-2 |
| 18 | ks | Letov Š-4 |
| 11 | ks | Letov Š-6 |
| 45 | ks | Aero A-12 |
| 19 | ks | Aero A-15 |
| 17 | ks | Aero A-18 |
| 6 | ks | Avia BH-3 |
| 14 | ks | Avia BH-11 |
| 11 | ks | Bre-14A |
| 10 | ks | Bre-16BN |