LETOV Š-816

Š-816 s původní přiléhavou kapotáží motoru. Š-816 s pozdější "krabicovou" kapotáží motoru
     Varianta Š-816 byla zastoupena dvěmi stroji. Oba byly poháněny motorem Praga ESV. Ten se však ani u těchto, ani u jiných typů neosvědčil, byl nespolehlivý.
Š-816.1 vznikl z draku Š-516.1 a byl převzat 17. 3. 1931. To měl ještě poměrně elegantne a přiléhavě kapotovaný motor a jeho válce do V a chladič pod trupem. (V této podobě je zpracován model od firmy Omega). V květnu téhož roku byla dokončena přestavba kapotáže a příď stroje dostala standartní "krabicový" tvar s čelním chladičem. Také byla namontována kovová vrtule. A v červnu se takto přestavěný zůčastnil předvádění v pobaltských státech. Po návratu byl jako ŠB-816.1 předán k 6, LP v Praze. U něj také v roce 1935 skončil svou existenci havárií.
Š-816.2 vznikl z ŠB-16.15 na počátku roku 1933. Byla na něm zkoušena verze motoru ESV s reduktorem, tedy ESVr. Také sloužil u 6, LP v Praze.

Barevné provedení - Letov Š-816 létal ve standartní kamufláži khaki/hliník. Na fotce s původní kapotáží jsou plechy nenatřeny.

MODELY 1:72
firmanázevprovedenídoba vzniku poznámka
Omega models Letov Š-816resin dopl+nky k modelu KoPro1997-8slušná kvalita resin dílů, čs. kokardy mají jen modrý lem
PODKLADY
L+K 12-14/1983monografie Š-16 bokorys, text, fotobokorysy některých verzí nejsou zcela správné
Čs. letadla IV. Němeček foto, text
Návod modelu od Omega models text

Zpět na stránku Š-16

Zpět na výběr typů

Zpět na hlavní stránku