Letov Š-12

Š-12. Š-12.

Tak, jako se konstruktéři Beneš a Hajn pokoušeli prosadit stavbu stíhacích jednoplošníků v podobě vyztužených dolnoplošníků, tak se zase na druhé straně pokoušel konstruktér Letova A. Šmolík prosadit se stíhacími jednoplošníky v podobě parasolů. Po Š-3 přišel na scénu další pokusný hornoplošník v podobě Š-12. Š-12 vznikl v roce 1924 převzetím standartního trupu z typu Š-4, na nejž bylo posazeno nové křídlo. To využívalo původních závěsných kování na trupu dvojplošníku Š-4. Tím se celá přestavba velmi zjednodušila. Stroj měl prý mnohem příjemnější vlastnosti při přistávání. Š-12 se sériově nestavěl, byl postaven pouze jeden prototyp.

Technický popis - Jednomístný, jednomotorový, vzpěrový dvouplošník. Kostra křídel dřevěná, kostra trupu a OP již kovové. Potah plátěný až na pár krycích plechů. Řadový motor, dvoulistá, dřevěná vrtule. Podvozek pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - Letov Š-12 je z fotografie znám v přírodním zbarvení materiálu z nhož byl zhotoven. Dokonce chybí i výsostné znaky, což v té době nebývalo zvykem.
ZÁKLADNÍ     TTD

Rozpětí

9,40 m

Délka

6,58 m

Nosná plocha

15,55 m2

Hmotnost prázdná

673 kg

Motor

HS 8Ba - 162 kW

Maximální rychlost

220 km/h

Dolet

470 km

Dostup

6 000 m

Stoupavost

4,3 m/s

Výzbroj

???

MODELY 1:72
firmanázevprovedenídoba vzniku poznámka
zatím jsem neviděl žádný model tohoto stroje 
PODKLADY
Čs. letadla IV. Němečekfoto, text

Zpět na výběr typů

Zpět na hlavní stránku