Letov Š-12
	  | 
  | 
Tak, jako se konstruktéři Beneš a Hajn pokoušeli prosadit stavbu stíhacích jednoplošníků v podobě vyztužených dolnoplošníků, tak se zase na druhé straně pokoušel konstruktér Letova A. Šmolík prosadit se stíhacími jednoplošníky v podobě parasolů. Po Š-3 přišel na scénu další pokusný hornoplošník v podobě Š-12. Š-12 vznikl v roce 1924 převzetím standartního trupu z typu Š-4, na nejž bylo posazeno nové křídlo. To využívalo původních závěsných kování na trupu dvojplošníku Š-4. Tím se celá přestavba velmi zjednodušila.  Stroj měl prý mnohem příjemnější vlastnosti při přistávání. Š-12 se sériově nestavěl, byl postaven pouze jeden prototyp.
Technický popis - Jednomístný, jednomotorový, vzpěrový dvouplošník. Kostra křídel dřevěná, kostra trupu a OP již  kovové. Potah plátěný až na pár krycích plechů. Řadový motor, dvoulistá, dřevěná vrtule. Podvozek  pevný, záďový s ostruhou.
Barevné provedení - Letov Š-12 je z fotografie znám v přírodním zbarvení materiálu z nhož byl zhotoven. Dokonce chybí i výsostné znaky, což v té době nebývalo zvykem.
| ZÁKLADNÍ     TTD | 
Rozpětí   | 
9,40 m  | 
Délka  | 
6,58 m  | 
Nosná plocha  | 
15,55 m2  | 
Hmotnost prázdná  | 
673 kg  | 
Motor   | 
HS 8Ba - 162 kW  | 
Maximální rychlost  | 
220 km/h  | 
Dolet   | 
470 km  | 
Dostup  | 
6 000 m  | 
Stoupavost  | 
4,3 m/s  | 
Výzbroj  | 
???   | 
| MODELY 1:72 | 
| firma | název | provedení | doba vzniku  | poznámka | 
| zatím jsem neviděl žádný model tohoto stroje |   | 
PODKLADY | 
| Čs. letadla I | V. Němeček | foto, text |  |